Eutirox, medicamentul pentru tiroida, a disparut pe drumul dintre importator si farmacii

Euthyrox, un medicament pentru afectiunile legate de tiroida, se gaseste foarte greu in farmacii de ceva vreme, dupa unii de cateva saptamani, dupa altii de cateva luni. O informatie pe care am auzit-o de la mai multe persoane care iau zilnic acest medicament, confirmata de stiri din presa locala suceveana si hunedoreana. Cauza probabila, conform presei locale:  firma care importa nu mai aduce acest medicament, “pentru ca el trebuie platit pe loc” de farmacii. Importatorul anunta, la sfarsitul lunii octombrie, ca medicamentul e disponibil si ca a suplimentat cantitatile, “avand in vederea cererea neobisnuit de mare”. Si totusi, la doua saptamani de la anunt, forumurile, site-urile de stiri si unii bolnavi semnaleaza in continuare lipsa Eutirox-ului.

Despre rolul medicamentului, pe site-ul fabricantului, compania Merck.

 Stocuri epuizate

“Am cautat in mai multe farmacii si nu am gasit”, a spus unul dintre bolnavi. Medicamentul a devenit o “marfa” foarte cautata. “Am mai gasit o folie, pe “sub mana”, la un farmacist”, a spus o alta persoana care ia medicamentul.  Un doctor din Constanta mi-a confirmat ca medicamentul se gaseste foarte greu in farmacii. In Suceava, scrie ziarul “Crai Nou”, “farmaciile si-au epuizat stocul de Euthyrox”. La fel ca in Buzau, Brasov si “alte judete din tara”.

Pe scurt, de ce a disparut Euthyrox, conform celor de la “Crai Nou” si a surselor din Hunedoara, citate de ziare.com:

  • situatia dureaza de doua luni
  • farmaciile au vandut medicamentul din stocuri, ajungand acum la limita: doctoria e pastrata pentru a fi furnizata persoanelor grav bolnave
  • exista un singur importator, care nu a mai aprovizionat distribuitorii din tara, probabil pentru ca nu a mai importat; farmacistii din Deva sustin ca “”medicamentul Euthyrox nu se mai importa, pentru ca trebuie platit pe loc producatorului”.
  • exista un medicament cu aceeasi substanta activa, insa e importat de aceeasi firma
  • cei din Suceava spun ca importurile au fost reluate si ca in cateva saptamani situatia revine la normal

Ce spune importatorul

“Vă facem cunoscut că având în vedere cererea neobişnuit de mare pentru acest medicament am luat măsura suplimentării cantităţilor achiziţionate şi distribuite în teritoriu pentru a putea satisface necesităţile actuale. Medicamentul Euthyrox este disponibil in cantităţi suficiente şi nu există discontinuităţi în aprovizionarea lui.”       (CHIMIMPORTEXPORT-PLURIMEX, 28 Octombrie 2011)

Medicamentul e fabricat de Merck KGaA, o companie internationala cu afaceri de miliarde de euro. Chimimportexport Plurimex apare pe unele site-uri de profil ca reprezentanta de vanzare in Romania a Merck Europa de Sud-Est pentru produse farmaceutice.

18 comentarii

Filed under Business, Revista presei

18 responses to “Eutirox, medicamentul pentru tiroida, a disparut pe drumul dintre importator si farmacii

  1. VALYS

    ce ne facem?sotul meu e dependent de el.am cautat in bucuresti,baia mare,suceava ,ialomita si in spania acolo au dar numai pe reteta.doamne ce vor sa ne mai faca?ne omoara cu zile retrag cite un medicament de care depind multi oameni si cei slabi de ingeri se duc la d-zeu ca s-au saturat de atita badjocura din partea guvernului.va multumesc si daca aflati ceva de EUTIROX sau inlocitor va rog aduceti-ne la cunostinta.

    • Constantin Luminita

      Si eu sunt dependenta de eutirox si mi l-au trimis prietenii mei din Spania.L-au achizitionat fara reteta pretul lui fiind 1,20 euro……ei stau langa Tarragona

    • maria

      daca va mai intereseaza, va pot ajuta; sunati-ma la 0742020706

  2. VALYS

    va multumesc ca prin d-voastra am reusit sa ne informam despre med. si sa ne mai linistim.multa sanatate si sa va ferasca D-ZEU de drumuri pe la doctori si farmacii.

  3. LUCIA

    Sunt operata de 7 ani de tiroida si dependenta de EUTIROX 100.
    Am cautat disperata in farmaciile din Galati si mi se raspunde senin :
    Chiar daca unii spun ca suntem prea multi, as vrea sa va spun ca o data cu mine erau operati copii de 15-18 ani.
    Cred ca asta ar trebui sa stie si importatorul de medicamente.
    Noi nu purtam nici o vina pentru aceasta boala……..

  4. vasile

    ar trebui luat in calcul si alt medicament ,ca inlocuitor (eutirox) sa nu mai depindem de un singur importator , cand am fost operata in 1986 exista TIREOTON cu acelasi efect nici de el nu sa mai auzit nimic nu stim care este adevarul. Noi cei bolnavi de ce sa suportam aceasta umilinta.

  5. calincosmaciuc

    Exista un medicament ca alternativa. Se numeste L-thyroxin. Totusi, cel mai bine e sa intrebati medicul inainte sa schimbati. Din pacate, nici acest medicament nu se gaseste. Jurnalul National a mai scris un articol, acum cateva zile: http://www.jurnalul.ro/observator/impasibilitate-criminala-a-autoritatilor-criza-de-medicamente-vitale-pentru-bolnavii-de-tiroida-continua-597162.htm

  6. dana

    Buna tuturor, si mama mea este dependenta de eutirox si mai gaseste greu in bucuresti pe la farmacii; nu m-ar mira sa-l scoata din fabricatie, mai degraba ca au descoperit efecte adverse , cum a fost si cu Tireoton; daca va uitati in continut nu este diferenta mare intre ele si s-a retras de mult din Germania, dar la noi mai merge probabil pt ca nu-i trage nimeni la raspundere. Dar sa soeram ca nu-i asa.
    aveti link-ul cu explicatiile.

    http://www.farmacie-naturista.ro/informatie/Medicamente-de-sinteza-care-ne-ucid-fara-sa-stiim/219/

    Sanatate !

  7. Carmen

    Buna ziua,
    Astazi am facut comanda pentru L-Tirosina si Kelp Atlantic pe situl de mai jos.Am fost operata de glanda tiroida in octombrie 2011, am luat Eutirox 100, dar nu ma simt foarte bine..Am ameteli, stari de depresie, oboseala. Credeti ca sunt simptome normale postoperatorii sau se intampla ceva mai grav. Din acest motiv am hotarat sa schimb tratamentul fara a mai consulta medicul. Sincer doctorii mi se par superficiali. Insa aveti grija cand va hotarati sa schimbati tratamentele in special cele cu hormoni. Cititi cu atentie prospectul!!!Daca mai are cineva asemenea probleme, va rog veniti cu incurajari..Am mare nevoie. Va multumesc.

    http://www.tratamente.ca/

    • Buna Carmen,
      am 30 de ani si iau eutirox de 17 ani, Nu am avut nici un efect advers de la medicament in sine. Dar trebuie sa stii ca boala asta implica tot organismul si este absolut necesar sa fii atenta la tot corpul tau si mai ales sa comunici permanent cu doctorul tau. Nu e de gluma, eutirox nu e algocalmin sau panadol pe care le iei sau nu…Simptomele pe care le descri sunt absolut normale in cazul acestei boli. Problema nu sta in medicament ci in doza lui. Pana sa ajung la 100 ( eu nu mai am de loc tiroida) am avut un plan destul de complicat de luat doza. Ea depinde foarte mult de locul in care traiesti, anotimp si tipul de efort fizic si pshihic pe care il faci. Este posibil ca daca stai intr-o zona cu concentratie mai mare de iod, sa ai nevoie de o doza mai mica. Daca nu ea trebuie sa creasca. Dar in cazul tau, se poate ca doza sa fie mare. Repet, trebuie sa fi in contact cu medicul. In primii ani repetam controlul la 3 luni, apoi la 6 luni. Acum merg la un an pentru ca dupa 17 ani am inceput sa imi cunosc corpul. Crede-ma ca duc o viata perfect normala. Cand intervin simpomele de care vorbesti mai sun, inseamna ca doza nu e potrivita. Dar nu renunta la tratament, si nu il modifica fara doctor. Nu stiu unde stai, dar iti recomand medicii din Cluj. Nu uita, depresiile sunt determinate de boala…pentru ca dereglarea hormonului scade nivelul magneziului ( de aici si transpiratiile sau modificarea ritmului cardiac). Dar nu este atat de grav pe cat pare. Sincer, mergi din nou la un doctor, ia niste magneziu si nu iti fa ganduri negre. Eu sunt un caz care are o viata normala dupa 17 ani de trait doar cu hormonul din pastila. Si lucrez cu mintea mea. :) Multa sanatate tuturor, si nu va ingrijorati!

      • Carmen

        multumesc mult pentru sfaturi si incurajari..credeam ca daca ma operez o sa fiu ca noua..dar se pare ca nimic n-o sa mai fie din ce-a fost.O sa ma obisnuiesc si cu asta. Multumesc pentru sfaturi si incurajari. Sanatate multa!

      • Onac Magdalena

        Buna ziua,ma numesc Onac Magdalena,locuiesc in Sfantu Gheorghe,judetul Covasna si sunt operata de tiroida din 2005.Iau euthyrox 100,din timp in timp schimb doza.Asta in functie de rezultate pe care le repet cam de 3 ori pe an.Anual mergeam la control la oncologie ,medicina nucleara ,Cluj Napoca,la operatie fiind depistata cu carcinom si tratata cu iod radioactiv.Dupa oeratie m-am ingrasat aproximatic 16 kg,fapt care ma supara foarte mult.Coloana mea nu suporta atata efort.Daca ma poti ajuta sa-mi gasesc un medic endocrinolog care sa-mi fixezeze doza de euthyrox si sa-mi revin,ti-as fii recunoscatoare.Doresc si eu sa duc o viata normala!Este posibil oare?Cu multumiri,Onac Magdalena

  8. rocsana

    Da Carmen,
    Confirm si eu spusele lui Ankado. Si eu sunt operata de 5 ani , asta dupa ce m-am chinuit vreo 3-4 cu hipertiroidie, apoi gusa polinodulara , apoi au descoperit ca boala era autoimuna si in final, nodulii au inceput sa se calcifieze si toti mi-au recomandat Tiroidectomie( scoaterea tiroidei ).
    Am facut analize – dozari hormonale- periodic pt. a urmari nivelul hormonului tiroidian , si functie de rezultate reglam si doza de eutirox.
    Dupa atatia ani, am ajuns sa-mi dau seamna cand trebuie sa maresc doza si cand s-o scad, in functie de simptome . De ex. o stare de molesala, lipsa de putere, de concentrare ,senzatia de frig, indica un nivel scazut de hormoni ( iar TSH-ul va avea valori mari ) – hipotiroidie; la polul opus stau starile de agitatie, transpiratie excesiva, tremur al mainilor, care sunt semnul unui nivel ridicat de hormoni – hipertiroidie .
    Daca am putut fi de folos cu aceste amanunte, ma bucur.
    Multa sanatate tuturor .

  9. mut mioara

    buna ziua
    as dori sa stiu daca mai trebuie sa iau eutirox in cazul cind TSH este 1.21 iar diagnosticul este TIROIDA AUTOIMUNA CUHIPOTIROIDIE
    multumesc si astept un raspuns

  10. adi

    bunà!!!!am inceput sa fac un tratament cu eutirox dar in acelasi timp iau si colon help as dori sa aflu daca au iteractiuni!!!!daca sunt probleme=/ stiu ca colon help e totul pe baza de plante dar nu ma simt sigura ca euriroxul isi face efctul cu trebuie!!!si mai doriam sa stiu da da depentdenta!!=)ms

  11. cristina

    am fost descoperita cu tiroidism
    mi sa spus sa iau eutirox
    dar cineva ma speriat si mia spus sa nu iau ca ingrasa si creste par
    este adevarat?
    raspuns urgent

    • VICTORITA

      ca raspus la ce ai intrebat NU ESTE ADEVARAT eu iau acest tratament de ani de zile dar atentie este cel mai indicat sa i-ti faci o analiza care este TSH apoi sa te consulti cu un medic ENDOCRINOLOG

Lasă un răspuns

